Mette betaler 5.000 kroner for at finde den perfekte mand 

Nu får singler endnu en mulighed for at finde kærligheden - Amor skal suppleres af headhuntning.

Mette Nielsen har prøvet det meste: Blind-dates, app’en Tinder og venners venner. Alligevel er det ikke lykkedes hende at finde kærligheden. Endnu i hvert fald. 

Efter tre år som single har hun derfor valgt at prøve en ny og anderledes tilgang til at finde den store kærlighed. 

For ligesom virksomheder betaler headhuntere for at finde den helt rigtige medarbejder til en stilling, er det nu også muligt at betale et firma for at gøre det hårde arbejde og finde ens bedre halvdel. 

Har gjort det i udlandet i årevis 

Det er virksomheden Single.dk, der udbyder den nye service. Og det er ifølge selskabet noget, singler i London og New York har gjort i årevis. 

Og nu skal danskerne altså også prøve den nye dating-form.

Det foregår ved en samtale med en række spørgsmål, hvorefter virksomheden går i gang med at finde det helt rigtige match, forklarer matchmaker Christina Melanie Cooper. 

- Det handler om at finde ud af, hvem er den her person, og hvad er det for et forhold, den her person ideelt godt kunne tænke sig, siger hun.   

Ekspert: Ikke plads til konceptet  

I forvejen bruger omkring en million mennesker netdating. Men det betyder ikke nødvendigvis automatisk succes for Single.dk, mener sociolog Casper Radil. 

- Netdating er blevet så udbredt herhjemme, at der ikke er plads til et koncept, som koster mange penge for folk, og som der egentlig ikke er behov for, siger han.     

Priserne varierer fra 5.000 til 25.000 kroner - men så får man også op til 10 dates med potentielle perfekte partnere.