Livsstil

Mulberry fejrer 40 år med succes

Mød Christiane Schaumburg-Müller og Szhirley, der er vilde med Mulberrys designertasker

Mulberry fylder fyrre og fejrer sin status som et af verdens mest prestigefulde brands.

Siden Mulberrys beskedne start i Somerset tilbage i 1971, er det britiske brand vokset markant og har skabt den ene succes efter den ikke mindst med sine populære tasker.

Disse 40 fyrre med succes har Mulberry blandt andet markeret ved at udgive en eksklusiv bog, der har været tre år undervejs.

Bogen med den passende titel "Mulberry" gennemgår i ord og billeder Mulberrys udvikling fra et traditionelt engelsk mærke til et multinationalt modehus, der netop har vundet British Fashion Awards for Bedste Brand.

Hemmeligheden bag succesen

Ifølge Mulberrys kreative direktør, Emma Hill, er det engelsk charme, godt håndværk og tidløst design, der gør deres produkter særegne.

Og det er samtidig dette særegne i samspil med Mulberrys dedikerede indsats for at fremstille de fleste af deres produkter i England, der ligger til grund for virksomhedens succes, mener Hill.

"Vi er virkelig stolte af at producere størstedelen af vores produkter på fabrikken i Somerset. Vi er et af de eneste britiske mærker, der fremstiller produkter i England. Og det er fantastisk at se virksomheden vokse fra succes til succes," siger Hill til scribd.com.

Ikoniserede Mulberry-produkter

Gennem de sidste 40 år har Mulberry præsenteret stribevis af superseje tasker og andet godt, så det er svært at vælge nogle produkter, der skiller sig ud.

Trods alt peger Emma Hill på tre tasker, hun mener, har særstatus:

Bayswater:

Den klassiske taske med rødder tilbage i Somerset, der er en favorit hos såvel Kate Moss som mormor.

Tillie:

En tidløs taske, der byder på masser af kendte og nye detaljer

Carter:

En helt ny taske, der ifølge Hill, er på vej mod ikon-status