Mad

Go' kur: Sådan undgår du at synde i weekenden

Vi har været 5 dage på kur nu. Og du har nok både været umådelig sulten, træt og frustreret.

Men måske der også har været positive oplevelser? Ud over at din vægt helt sikkert er på rette vej.

Husk at fokusere på de positive oplevelser og minde dig selv om dine mål. Du skal nok nå dem, hvis du hænger i.

Weekenden er den sværeste

Men hvad gør du så, nu når weekenden står for døren? Nu hvor middage med familie og venner samt alle de gamle og usunde vaner frister. Hvad kan du gøre for at holde dig på den smalle kur-sti? Og er det nødvendigt, at stien er så smal?

SÅDAN KOMMER DU GENNEM WEEKENDEN PÅ GO' KUR

1. Spis eller drik den ting, du mest har lyst til - og nyd det i fulde drag.

2. Find traveskoene frem og brug weekenden på at få masser af bevægelse i den friske luft.

3. Glæd dig til fuldkornsbitza på søndag (se madplan for uge 1) - og til næste uge, hvor du virkelig begynder at se og mærke positive forandringer.

Kilde: Christian Bitz, ernæringsekspert

Mens du er på Go' Kur, så træn din fornemmelse for nydelse. Hvad sætter du virkelig pris på? Og kan du få samme nydelse ved at spise det i mindre mængder, men med fuld opmærksomhed?

Kan du eventuelt erstatte nogle af dine usunde vaner med nogle lidt sundere? Det er værd at gøre et forsøg.

Intet er forbudt på Go' kur

Men der skal også være plads til at synde! Intet er forbudt på Go' kuren, så hvis der er noget, du bare savner helt vildt - så synd! Synd med stil - altså lidt men godt - og kom så tilbage på det sunde Go' kur-spor.

Mærk hvordan styrken blæser ud i kroppen, når du kun drikker ét glas vin. Eller kun snupper et lille-bitte stykke kage. Eller måske helt siger 'nej tak'. Det er vigtigt, at du kan kontrollere fristelser og så kommer tilbage på kuren.