Madplan uge 3: Sunde retter til en travl hverdag

F√• en "Go' start 2017" med hj√¶lp fra Go' morgen Danmarks eksperter. 

I januar m√•ned er der masser af hj√¶lp at hente p√• TV 2, hvor kok Louisa Lorang, tidligere OL-guldvinder og idr√¶tsfysiolog Eskild Ebbesen samt di√¶tister fra Foreningen af Kliniske Di√¶tister har sammensat mad- og tr√¶ningsplaner til alle dem, der vil v√¶re lidt sundere i 2017.

Madplanen for uge tre er nu klar, og Louisa Lorang har atter en gang skrevet en række opskrifter, der på trods af at de er nemme og billige at lave, har masser af smag i sig, og i netop smagsudtrykket kan minde én om traditionelle retter, der ikke altid har det bedste rygte, hvad angår sundhed.

Der er eksempelvis stegte ris, Cæsarsalat, krebinetter og kylling i karry på madplanen i uge tre. Du finder alle opskrifterne herunder, der allesammen er regnet igennem af Foreningen af Kliniske Diætister, så de lever op til alle de officielle kostanbefalinger.

Men inden du kaster dig over alle de lækre opskrifter, vil vi lige minde om, at Eskild Ebbesen har sammensat et træningsprogram, hvor du kun skal træne et kvarter om dagen.

Med til tr√¶ningsprogrammet f√łlger en r√¶kke sm√• korte tr√¶ningsvideoer, der viser hvordan du udf√łrer √łvelserne korrekt derhjemme, og f√łlger du alle Eskild Ebbesen gode √łvelser, kan du √łge din sundhed markant, lover han.

Du finder træningsplanen ved at klikke på linket her.

Mandag - se rettens n√¶ringsindhold her:

Tirsdag - se rettens n√¶ringsindhold her:

Onsdag - se rettens n√¶ringsindhold her:

Torsdag - se rettens n√¶ringsindhold her:

Fredag - se rettens n√¶ringsindhold her:

L√łrdag - se rettens n√¶ringsindhold her:

S√łndag - se rettens n√¶ringsindhold her: